20130130/31 - Brisbane

Somnade innan jag lyckats ställa väckarklockan. Jag skyller på saken.
Vaknar istället av sopbilen.
Jävligt trött, måttligt bakis och mycket varm. Drygt 30º i Brisbane.
Packade väskan för sista gången. Upptäcker att jag glömt innersulorna till mina skor någonstans. Skorna spelar mindre roll. Jag hatar att glömma saker dock.
Cory skjutsar mig till flygplatsen. Vi är båda nöjda med veckorna tillsammans.
Checkar in. Äter frukost på Red rooster.
Ett par timmar att slå ihjäl. SMSar. Kollar Facebook. Samma som alla andra.
Hör med Qantas servicedesk om alla mina flyg ser ut att gå i tid. Gubben säger stolt alla 10 svenska ord han kan.
Drar några skämt. Rolig gubbe.
Han flyttar mig till nödutgångsplats på BNE -SYD. Tack för det!
Sover en timme på flyget. Äter någon slags chilliröra i pitabröd. Jag ska laga chilliröra när jag kommer hem.
Åker tåg till internationella terminalen. 5$. Checkar in. Redan seatad på nödutgångsrad. Bra timing 40 min till avgång.
A380 är jävligt stora. Parkerad brevid en 747 som liknar en plutt.
Mycket mjuk, tyst och behaglig resa. Vaken hela flighten till Singapore. Ser 5 avsnitt Breaking bad.
Sitter bredvid en trevlig australiensiska. Hon bjuder med mig till Qantas loungen. Bussines class loungen renoveras. Platinum card loungen duger gott. Plockmat, GT och en cola light hinns med på 30min.
Kliver på nästa flight. Försöker vara vaken så länge jag kan.
Äter mat. Ser filmen Bernie. Bra.
Somnar. Sover 4h. Vaknar 01:00 svensk tid. 20130131.
4h till landning på LHR.
Ser Gudfadern. Patriarkal.
Äter frukost.
Två varv i luften innan vi får landa.
Heathrow är en gigantisk jävla flygplats.
Äter mexikansk frukost.
Gratis internet i 15min.
Får hjälp med ombokning av flighten från ARN till Luleå. 3,5h mindre väntan.
30 min sen från London.
Sover en timme på flyget. Börjar vara långtråkigt att sitta i en flygstol.
Väskan kom fram.
Smilade till mig gratis väska hos Norwegian.
Hänger på ARN med flipflopps. Alla andra känner sig utanför.
När jag kommer hem har jag varit på resande fot i 46h.
Börjar bli bra på att fördriva tid. Fast jag läst ut alla mina böcker.
Luktar faktiskt inte så illa. Vad jag vet.
Träffar Henke och hans snowboardkompis.
Köper en pocket.
Äter en lowcarbburgare.
Ser Peter Forsberg.
Nödutgång på sista flighten. Lyssnar på spotify och läser ur nya boken.
Pappa hämtar mig. Byter om lite innan färd till LoL.
Gullig Selma. Visar lite bilder. Lars får en tshirt. Selma får en dykare och en fisk.
Dricker en kopp te.
Hem till ett berg av post.
Duschar och rakar mig.
Jobb imorgon. Gruvar mig för snötäcket på bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar